BMW podľa SEC od roku 2015 do roku 2019 pomocou rôznych pochybných metód
prikrášľovalo údaje o odbyte na trhu v USA, aby sa splnili interné
ciele. Navyše automobilka si tiež chcela takto v rámci konkurenčného
boja s inými výrobcami prémiových áut zlepšovať svoj obraz na
verejnosti.
BMW potvrdilo, že akceptovalo peňažnú pokutu.
SEC predovšetkým prekážalo, že dcérska firma nemeckého koncernu BMW
Capital predložila pochybné údaje o predaji aj investorom a ratingovým
agentúram. Tým sa pri emisii firemných dlhopisov v objeme okolo 18
miliárd USD rozšírili zavádzajúce informácie.
Komisia však ocenila, že BMW aj napriek problémom spojeným s pandémiou
nového koronavírusu spolupracovalo pri vyšetrovaní. To SEC zohľadnila
pri výške pokuty. Vlani udelila taliansko-americkej automobilke Fiat
Chrysler pokutu 40 miliónov USD za zavádzanie investorov prikrášlenými
údajmi o predaji.
(1 EUR = 1,1645 USD)